O technologiach tworzenia stron internetowych.
Z technologiami stosowanymi do tworzenia stron internetowych jest jak z technikami malarskimi. Po pierwsze jest ich wiele, a po drugie każdy korzysta z tych, które zna, w których najlepiej się czuje. Nie chodzi tutaj o to żeby wymienić Ci każdą możliwą technologię prezentując jej wady i zalety, czy też przekonywać Cię, że właśnie ta jest najlepsza a nie tamta. Chodzi o to abyś Ty sam, nabrał świadomości o tym jak ważne jest to zagadnienie i dlaczego warto zwrócić na to szczególną uwagę.
Z poradnika dowiesz się
Dlaczego warto zwrócić uwagę na technologie używane przy projektowaniu stron www?
Framework, czyli inaczej platforma programistyczna (szkielet do budowy wszelkiego rodzaju stron internetowych, aplikacji czy też serwisów dedykowanych) już sam w sobie wnosi stopień zabezpieczenia przed standardowymi atakami hackerskimi. To pierwszy powód, dla którego warto zwrócić na dobór technologii wykorzystywanej przy projektowaniu stron www.
Wybór odpowiedniej technologii już na początku zapewni nam oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy na późniejszych etapach projektowania. Warto zadbać przede wszystkim o to, aby technologia, w której zamierzamy wykonać nasz serwis była aktualna.
Kolejny powód świadczący o tym jak ważny jest dobór technologii to fakt, iż odpowiednio dobrana może zwiększyć wydajność Twojego serwisu. Mowa tutaj zarówno o szybkości działania jak i zajmowaniu przestrzeni na serwerze. To bardzo ważne parametry, od pierwszego bowiem zależy czas w jakim Twoja strona załaduje się jej użytkownikowi, a od drugiego ilość użytkowników, która Twój serwis będzie zdolny obsłużyć przy wykorzystaniu danego serwera.
Ponadto wykorzystanie odpowiedniej technologii pozwoli na szybsze i lepsze programowanie – np. bootstrap to ;przykład świetnej technologii do tworzenia responsywnych stron internetowych. Proste strony www tworzone w tej technologii przechodzą test Google dopasowania do urządzeń mobilnych w 85 przypadkach na 100.
Używanie najnowszych wersji technologii i ich ciągła aktualizacja sprawia, że serwisy internetowe wyglądają milion razy lepiej niż kiedyś.
Dwa podejścia do tworzenia serwisów internetowych
Przez to jakich technologii używa firma, z którą chcemy zacząć współpracę można powiedzieć w jaki sposób podchodzi ona do tworzenia serwisów internetowych. Ogólnie mówiąc można wyróżnić dwa sposoby:
- Firma stworzyła jeden olbrzymi serwis, któremu w zależności od potrzeb klienta ucina funkcjonalności – w ten sposób bardzo szybko możemy otrzymać nasz produkt jednak jego funkcjonalności mogą nie do końca spełniać nasze potrzeby.
- Firma posiada wiele rozbudowanych funkcjonalności, są jednak one zaprojektowane osobno.
W ten sposób każdorazowo przy złożonym zamówieniu jest w stanie dobrać odpowiednie fragmenty układanki w taki sposób, aby spełniały one wszelkie wymagania klienta – w ten sposób możesz otrzymać dokładnie taki produkt, o jaki Ci chodziło jednak może to zająć trochę więcej czasu niż w pierwszym przypadku.
Wybierz, która z tych opcji jest dla Ciebie lepsza, a następnie znajdź wykonawcę, który spełni Twoje wszystkie wymagania.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
W Internecie znajdują się miliony stron internetowych. Codziennie powstają nowe strony, które mają za zadanie przyciągnąć do siebie nowych internautów. Jednym z głównych problemów nowo powstających stron jest to, że zamiast przyciągać odwiedzających wręcz ich odpychają.
22.08.2012Jedną z najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji treści strony na WordPressie jest Yoast SEO. Wtyczka ta w bardzo intuicyjny sposób wskazuje, jakie elementy strony internetowej warto dopracować, żeby była lepiej odczytywana przez roboty Google.
09.04.2019Pytanie postawione w tytule tego artykułu na pewnym etapie prowadzenia firmy zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Niestety, nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Dla jednych strona internetowa to wizytówka w sieci, natomiast dla innych jest to kanał sprzedażowy, gdzie klienci mogą kupować i płacić za produkty oraz usługi.
14.06.2022Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
25.05.2016Zaczynaliśmy w świecie bez Facebooka i wszystkich mediów społecznościowych. Przez lata obserwowaliśmy rozwój branży – technologie przychodziły i odchodziły, ale przez cały ten czas strony były najprzyjemniejszym ze sposobów poznania oferty danej firmy. Kontakt zazwyczaj zaczynał się w gazecie, telewizji, radiu czy na reklamie, ale by zgłębić klimat firmy, jej ofertę, poznać historię i przekonać się, czy jest dla nas odpowiednia, wchodziliśmy na stronę.
06.06.2022Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017